Wednesday, March 17, 2010

Sverige, jag saknar dig


Jag saknar Apoteket.
Apotekets tandborstar.
även om de alltid kommer i fel färgkombinationer hitttar jag alltid två jag vill ha.
Som ser ut som jordgubbar. som ser ut som yogurt.
Jag saknar Ipren och Panodil.
JAG VILL INTE HA GELATIN I MIN VARKTABLETT
Jag vill inte ha rosa, gröna, genomskinliga, prickiga, eller gelebjörniga rymdskepp.

Jag saknar att äta panini om jag vill. Som inte varit djupfryst.
Smoothie utan sirap och vita kemikalier
Yogurt utan socker
Kaffe utan vattenkanna.
På mitt fik som aldrig försvinner.
Vid mitt bord, med mina kompisar.
De som INTE är fran USA.

Jag saknar att gå upp for backar i solsken och svettas,
men inte av lockarna som stryper min hals.
Jag saknar att saga hej till en gubbe som inte svarar
som ler nar han gatt förbi
när han inser att det var till honom

In spite of all the bad vibes
All the bad energy
There is home in everything.
I miss that home.
The one where comfort doesn't come from comfortable clothing.


No comments:

Post a Comment