Friday, April 23, 2010

att plastbollar alltid maste klistras ihop av tva eller fler bitar

hon sa att det var halsosamt
att de andra var det fel pa
nu sitter tva exempel framfor mig
det ar kul for det ar som vi inte finns alls
ingen existerar och vi ar
upptagna fullt upp har vi
fast det ar saklart inte sant.
jag onskar jag satt pa andra sidan som en annan, det hade varit mer spannande
precis som nar det fanns parlor i plastluckor och
folket aldrig slutade komma forbi oss
de sag och observerade
antagligen med allt annat an besvikelse
det betyder inte mycket nu for det ar en helt annan vecka
samma dag tror jag det var

jag sag lotta pa brakmakargatan och tyckte det var fint med pannkakor i korg
tyckte inte speciellt mycket om mjukisdjuret
eller den klanningen jag ville fatt pa fodelsedagen
fast i en alldeles annorlunda version.
hon bodde temporart i ett trad och fick serverat lite av det hon onskat
lite av overraskning saklart,
av allt som hant senaste halvaret ar det vissa saker som ar viktiga

nummer ett var herr halvjapan och hans film pa levande golv
nummer tva ar nog inte i ordning men det var musiken som dok upp
och jag insag nog att jag inte ar ensam i det jag delat bara med mig sjalv
det kom en annan version och
nya ansikten till harmonin
flera stycken, viktiga for de skapar levnaden dar
nummer tre var nog nar jag insag vad jag vetat hela mitt liv
levande ska forbli levande och dott ska fa ruttna, forintas och forsvinna sa som dinosaurierna sags har gjort.
om de fanns sa ar det vad som skall handa framover.
om det inte skett sa var det att daligt exempel inte laddat med mycket mer an plastkulor,
tomma pa insidan och med en liten tunn cirkel i mitten,
for runda saker skapas av klister i all sjalvklar information

No comments:

Post a Comment