Friday, April 23, 2010

en losning till allt som morrat

du ar proffs, men inte alls
du ser pa allt som ar fint och det gor jag med
annars skulle jag inte talat med dig alls
det finns inte manga genast-aledningar till varfor jag talar om dig
skriver om dig, lyssnar pa det som andats dig
att jag ser alls ar ett stort fragetecken, utropstecken, komma, ingen punkt till alla okompletta meningar
jag ar ett stort forvirrelsemoln
som insett att jag har enorm makt i levnad
jag kan gora precis vad jag har lust till
kanske inte for all tid
jag kan sitta pa ett plan och aka ifran
alla kontrakt jag skrivit pa
jag kan sitta kvar och se pa de som inte har makten
jag kna sta upp och leta efter de som har den lika mycket
jag kan skratta och tycka att humor ar viktigast, precis som du
eller att allt ar seriost och en stor tavling
som jag inte kvalificierats for
jag har saklart alltid ratt
och allt ar subjektivt
kanske
min teori
ar att allt, precis allt har kommit hit av EN anledning
du satte dig har men detta ar min plats
vi har delat den manga ganger men jag tycker ingen har ratt eller fel
se min forvirrelse medan den varar idag
den flyger ivag imorgon bitti eller nasta vecka
ikvall eller
av kattens tassar som rivit min harbotten
sanden ligger nog kvar tva dagar till
lite i harbotten och lite i oron
mellan tar forsvinner forst
sist ar nog det som ar gjort av choklad och pals
som velat leva men inte fatt
det som ar kvar i dalig energi
det ar sjalvklart
alldeles latt
inget ar komplicerat
inget ar fel
men jag maste valja for att fa vara kvar
for mig sjalv, at ingen annan

No comments:

Post a Comment